Didactische structuur – Propjes

De ontworpen didactische strucuur propjes kan ingezet worden voor de onderwijsinhoudelijke functies beheersing, denkvaardigheid (kritsich denken) en de interpersoonlijke functies sociale vaardigheden en communicatieve vaardigheden.

Laat de kinderen de leerstof op briefjes schrijven.
IMG_5343

Nu mogen ze propjes van de briefjes maken!

Tel met elkaar af en laat de kinderen alle propjes naar voren gooien! Het mooist vinden ze het als ze de propjes op de leerkracht mogen gooien!

Nu begint de strucuur:
Nummer 1: haalt een propje op en geeft deze aan nummer 2
Nummer 2: Vouwt het propje open en leest het woord/som/vraag duidelijk voor, zodat het hele team dit kan horen.
Nummer 3: Denkt hardop en beschrijft het antwoord, de betekenis of geeft een oplossing voor de vraag.
Nummer 4: Coacht, prijst, vat samen en geeft complimenten.

Herhaal deze stappen terwijl de rollen wisselen.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s